23.01.2013

Dagens "update"

For øyeblikket sitter jeg og koreograferer til sommerens forestilling for elevene mine. Akkurat nå jobber jeg med en koreografi til kompaniet, noe jeg syns er utrolig gøy. De kan jeg gjøre så mye med. Jeg kan i prinsipp gjøre hva jeg vil, om det ser så bra ut er et annet spørsmål, men jeg krever mye av dem for jeg vet de kan.. Hvis jeg bare gir de litt tid. Det er mye koreografijobbing for tiden, og det er veldig givende. Det er den eneste måte jeg får utløp for danseren i meg nå for tiden, og jeg kjenner at det bor mye dans i meg som fortsatt venter på å få komme ut! Både koreografisk og dansemessig.
Det var like blå himmel i dag som igår, og det gjør så vanvittig mye med humøret mitt. Alle som kjenner meg vet akkurat hva jeg snakker om! Innimellom kan jeg virke som to forskjellige personer, den ene dukker opp når det er grått og kjedelig i lang tid, den andre når det er sol og varmt, og jeg kan føle at livet har mening. På en eller annen måte gir det alltid litt mer mening med sol, uansett hvordan jeg har det ellers.. Det gir meg hvertfall lyst til å ta fram skøytene, når det er så fint vær og jeg ser jenter som danser seg bortover glattisen i sola. Det er nydelig. Skulle nesten ønske jeg var en sportsidiot også, som spente på seg skiene klokken åtte om morgenen
for å komme seg ut i finværet på morraskvisten.
Men ei.. Godt gjør det meg med sol uansett!

Håper du har hatt en bra dag.
Det fortjener du.. Det er jeg sikker på.
Hvis ikke, så håper jeg du tar tak i livet ditt på en eller annen måte.
Skap den forandringen du vil se her i verden! I din verden.

Det var dagens tale. Har alltid en på lur!

- Emilie

2 kommentarer: